Biuro Podróży Siesta prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług turystycznych w rozumieniu ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, a także w zakresie organizacji imprez eventowych oraz wynajmu sprzętu. Opisana w zdaniu poprzednim działalność gospodarcza prowadzona jest przez Rafała Kruszkę w formie jednoosobowej działalności gospodarczej pod firmą Biuro Podróży Siesta Rafał Kruszka, numer NIP: 9562146618, numer REGON: 340870775, adres siedziby: ul. Lelewela 2A lok. 6, 87-100 Toruń, zwana dalej „BP Siesta” lub „Administratorem”. BP Siesta przykłada szczególną wagę do ochrony Państwa prywatności i z należytą starannością dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę, bezpieczeństwo i poufność przetwarzanych danych osobowych, w szczególności przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zmianą, utratą, uszkodzeniem, zniszczeniem, niewłaściwym wykorzystaniem i modyfikacją. BP Siesta zapewnia przetwarzanie Państwa danych osobowych w sposób zgodny z obowiązującym prawem polskim i europejskim, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej „RODO”.
W niniejszej Polityce Prywatności informujemy Państwa o aspektach przetwarzania danych osobowych w kontekście korzystania przez Państwa z naszej strony internetowej pod adresem: www.bpsiesta.pl lub powiązanych stron: www.zobaczwiecej360.pl, www.momentsagency.pl korzystania z naszych usług świadczonych w siedzibie BP Siesta, lub jego placówkach, korespondencji papierowej i elektronicznej, prowadzonej przez Państwa z naszymi pracownikami/przedstawicielami, procesu rekrutacji i reklamacji na świadczone przez BP Siesta usługi, a także dostarczanych nam przez Państwa osobiście lub podczas kontaktów telefonicznych.
Informacje wstępne
Administratorem danych osobowych jest Rafał Kruszka prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Biuro Podróży Siesta Rafał Kruszka, NIP: 9562146618, numer REGON: 340870775, adres siedziby: ul. Lelewela 2A lok. 6, 87-100 Toruń. We wszelkich sprawach z zakresu ochrony Państwa danych osobowych prosze kontaktować się z nami pod adresem e mail: dyrektor@bpsiesta.pl
Jakie dane zbieramy na Państwa temat
KORZYSTANIE ZE STRONY WWW
W przypadku korzystania przez Państwa ze strony internetowej pod adresem: www.bpsiesta.pl, lub powiązanych stron: www.zobaczwiecej360.pl, www.momentsagency.pl zbieramy dane eksploatacyjne związane z korzystaniem z serwisu internetowego, historię przeglądania strony, liczbę odwiedzin, informacje techniczne, dotyczące urządzeń, za pomocą których uzyskują Państwo dostęp do strony, w tym nazwę i dane urządzenia, z którego Państwo korzystają, dane dotyczące połączenia internetowego, adresu IP, odwiedzane strony, z której strony internetowej Państwo weszli na naszą stronę internetową, słowa kluczowe użyte do wyszukania naszej strony, rodzaj przeglądarki i język, datę i czas odwiedzin oraz inne podobne informacje, dostarczane przez przeglądarkę.
REALIZACJA USŁUG
W przypadku zawierania z Państwem umowy dotyczącej świadczenia usługi turystycznej/eventowej lub wynajmu sprzętu, albo innej w zakresie prowadzonej przez Administratora działalności przetwarzamy następujące dane osobowe: imię, nazwisko, datę urodzenia, numer dokumentu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu), obywatelstwo, nr PESEL, adres zamieszkania, nr rachunku bankowego, nr paszportu, nr telefonu, imiona rodziców, adres e-mail, lub inne jeszcze dane, wymagane przez obowiązujące regulacje prawne.
W ramach przetwarzania Państwa danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji usługi turystycznej/eventowej może zaistnieć konieczność przetwarzania Państwa danych o stanie zdrowia, w szczególności w następujących sytuacjach:
- gdy jest to konieczne do zapewnienia Państwu, lub pozostałym uczestnikom bezpiecznego udziału w imprezie turystycznej/eventowej; w szczególności: w zakresie danych o szczepieniach na choroby zakaźnie oraz danych chorobach lub schorzeniach – jako administrator;
- gdy wymaga tego ubezpieczyciel w sytuacji, gdy BP Siesta jest pośrednikiem ubezpieczeniowym – jako procesor (podmiot przetwarzający dane osobowe w imieniu i z upoważnienia administratora).
POZOSTAŁE PRZETWARZANIE
W przypadku wymiany korespondencji papierowej lub elektronicznej oraz podczas rozmów telefonicznych lub osobistych zbieramy takie dane osobowe jak: imię, nazwisko, nick, adres e mail, adres korespondencyjny oraz numer telefonu lub inne dane, które Państwo nam przekazują osobiście podczas spotkania.
Podczas procesu rekrutacji na stanowiska pracy lub podczas wysyłania przez Państwa cv lub listów motywacyjnych poza procesem rekrutacji, zbieramy dane osobowe takie jak: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania/zameldowania, data urodzenia, imiona rodziców, przebieg zatrudnienia i inne dane Państwa identyfikujące wskazane w cv, liście motywacyjnym i przedstawione podczas rozmowy kwalifikacyjnej i testów kwalifikacyjnych.
Podczas reklamacji usług świadczonych na Państwa rzecz przez BP Siesta, zbieramy dane osobowe takie jak imię, nazwisko, nick, adres e mail, adres korespondencyjny, numer telefonu i inne dane, które Państwo nam przekażą podczas reklamacji.
Dane osobowe pozyskujemy bezpośrednio od Państwa.
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne lub ustawowe we wszystkich przypadkach, gdy obowiązek przetwarzania danych osobowych wynika z obowiązującego prawa. Zwracamy Państwa uwagę, że podanie przez Państwa danych osobowych jest niezbędne dla odwiedzenia naszej strony internetowej, dla realizacji usług oferowanych przez BP Siesta, dla złożenia i rozpatrzenia reklamacji oraz dla przeprowadzenia rekrutacji czy dla udzielenia Państwu odpowiedzi na zadane nam pytania i kierowaną do nas korespondencję.
W zakresie danych osobowych osób, które korzystają usług oferowanych przez BP Siesta, Administrator oświadcza, że nie jest administratorem danych zebranych podczas świadczenia ww. usług. BP Siesta jest natomiast podmiotem, któremu powierzono przetwarzanie Państwa danych na podstawie art. 28 RODO w zakresie danych osobowych przetwarzanych w imieniu towarzystw ubezpieczeniowych, podmiotów prowadzących miejsca noclegowe, przewoźników; innych podmiotów, które we własnym imieniu określają cele przetwarzania danych.
Informacje na temat Administratora i jego Politykę Prywatności znajdą Państwo na stronie internetowej www.bpsiesta.pl,www.zobaczwiecej360.pl oraz www.momentsagency.pl
Cele przetwarzania danych osobowych i podstawa prawna przetwarzania:
Administrator oświadcza, że dane osobowe są przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach:
- w celu wykonania zobowiązań kontraktowych lub podjęcia działań przed zawarciem umowy (podstawa art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
- zawarcie i wykonanie umów zawartych pomiędzy Administratorem a uczestnikiem imprezy turystycznej/eventowej/najemcą sprzętu, którego dane dotyczą;
- należyte świadczenie usług turystycznych/eventowych/wykonanie umowy najmu;
- zapewnienie wsparcia podczas świadczenia usług i rozwiązywanie problemów
- w celu wykonania zobowiązań prawnych (podstawa art. 6 ust. 1 lit c RODO)
- realizacja obowiązków, wynikających z przepisów prawa, m.in. przepisów podatkowych lub rachunkowych i prawnych, o ochronie danych osobowych i innych;
- konieczność wykonania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w przypadku zawarcia umowy o pracę lub o współpracę w zakresie danych osobowych takich jak: imię, nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
- Zgoda Osoby, której dane dotyczą (podstawa art. 6 ust. 1 lit a RODO)
- przetwarzanie danych o stanie zdrowia uczestników imprezy tustystyczne/eventowej;
- przeprowadzenie procesu rekrutacji – dotyczy danych osobowych przekazanych w CV i liście motywacyjnym oraz podczas rozmowy kwalifikacyjnej innych niż imię, nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia;
- przetwarzanie danych osobowych przez okres do 6 lat po zakończeniu procesu rekrutacyjnego;
- przetwarzanie danych w celu: przekazywania przekazów handlowych/informacji, realizacji indywidualnie adresowanych czynności marketingowych.
Udzielona przez Państwa dobrowolnie zgoda może być w każdej chwili wycofana, przy czym cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem zgody.
- Uzasadniony interes Administratora podstawa art. 6 ust. 1 lit f RODO)
- przeprowadzanie procesów rekrutacyjnych, w tym w szczególności oceny kwalifikacji kandydata do pracy u Administratora na określonym stanowisku, w celach oceny zdolności i umiejętności kandydata potrzebnych do pracy u Administratora na określonym stanowisku, w celu wyboru odpowiedniej osoby do zatrudnienia u Administratora i zawarcia z nią umowy o pracę lub współpracę;
- rozpatrywanie reklamacji z tytułu świadczonych usług;
- wykonywanie wszelkich czynności w związku ze świadczeniem usług przez Administratora w zakresie przedmiotu jego działalności;
- badanie poziomu satysfakcji z usług świadczonych przez Administratora i okreslenie jakości jego usług;
- udzielanie odpowiedzi na zapytania kierowane do Administratora elektronicznie, papierowo lub osobiście;
- ewentualne ustalenie, dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami;
- ewentualne prowadzenie postępowań sądowych i innych postępowań;
- prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
- przelew wierzytelności;
- cele archiwalne dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów;
- cele techniczne i statystyczne w odniesieniu do danych zebranych podczas odwiedzania stron internetowych, w szczególności zmierzające do usprawnienia działania strony internetowej Administratora i w celach związanych z administracją serwera;
Kto jest Odbiorcą danych osobowych
Odbiorcą Państwa danych osobowych jest Administrator i jego pracownicy lub współpracownicy, którzy zobowiązani są do przestrzegania wszelkich środków bezpieczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych. Państwa dane osobowe będą udostępniane w szczególności: podmiotom realizującym usługi hotelowe, przewoźnikom, trenerom/animatorom/opiekunom współpracującym z BP Siesta przy realizacji usług turystycznych/eventowych, księgowym, prawnikom, pośrednikom w świadczeniu usług realizowanych przez BP Siesta.
Administrator zobowiązany jest do stosowania przepisów powszechnie obowiązującego prawa i w pewnych, prawnie uzasadnionych sytuacjach, jest zobowiązany do przekazania odpowiednich danych organom publicznym.
Administrator korzysta z profesjonalnej obsługi księgowej, podatkowej, prawnej oraz z usług audytorów, którym mogą być udostępniane Państwa dane osobowe w uzasadnionych sytuacjach.
Ponadto, Państwa dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom świadczącym dla Administratora usługę informatyczną, podmiotom zapewniającym wsparcie IT Administratora, dostarczającym hosting strony internetowej, obsługującym serwery na których znajduje się strona internetowa, domena, podmiotom tworzącym i zapewniającym backup oraz podmiotom świadczącym usługę analityczną podczas odwiedzania naszej strony internetowej – Google Inc.
Z uwagi, że korzystamy z Google Analytics, niektóre Państwa dane osobowe, zebrane poprzez stronę internetową www.bpsiesta.pl, www.zobaczwiecej360.pl oraz www.momentsagency.pl mogą być przekazywane do Google Inc w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Informujemy Państwa, że transfer danych osobowych jest możliwy na podstawie decyzji Komisji Europejskiej EU-US Privacy Shield z 12 lipca 2016 r. 2016/1250 w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE – USA. Wyjaśnienia dotyczące użycia Google Analytics zamieszczamy poniżej.
Jak długo przechowujemy dane osobowe
Wszelkie przekazane nam dane osobowe są przechowywane na naszych serwerach lub serwerach podmiotów z nami współpracujących, którym powierzyliśmy przetwarzanie danych. Stosujemy odpowiednie zabezpieczenia techniczne i organizacyjne, aby zapewnić ochronę danych osobowych przed nieautoryzowanym lub bezprawnym przetwarzaniem, przypadkową utrata, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Wszystkie podmioty, które z nami współpracują są również zobowiązane do zarządzania danymi zgodnie z przyjętym przez nas wymogami bezpieczeństwa i ochrony prywatności.
Państwa dane osobowe przetwarzamy przez okres konieczny do realizacji celów wskazanych w niniejszej Polityce Prywatności lub przez okres, na który udzieli nam Państwo wyraźnej zgody.
W przypadkach uzasadnionych przepisami prawa (np. przepisami prawa podatkowego, rachunkowego), zobowiązani jesteśmy przetwarzać Państwa dane osobowe nawet, gdy już Państwo nie korzystają z naszych usług.
Ponadto, przetwarzamy Państwa dane osobowe przez przewidziany prawem okres dochodzenia ewentualnych roszczeń lub składania ewentualnych skarg.
Jednocześnie zapewniamy, że gdy faktycznie nie będziemy potrzebować Państwa danych osobowych, dane zostaną niezwłocznie usunięte, lub zanonimizowane.
Prawa Osoby, której dane osobowe przechowujemy
Administrator oświadcza, że każdej Osobie, której dane przetwarzamy przysługują następujące prawa:
- Prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo uzyskania kopii tych danych (art. 15 RODO);
- Prawo do żądania sprostowania (poprawienia danych osobowych) – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne (art. 16 RODO);
- Prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym – art. 17 RODO) – w przypadku, gdy: i) dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane; ii) osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych przy jednoczesnym braku nadrzędnych prawnie uzasadnionych podstaw przetwarzania, iii) osoba, której dane dotyczą cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie danych osobowych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania, iv) dane przetwarzane są niezgodnie z prawem, v) dane muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
- Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO) – w przypadku, gdy: i) osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych, ii) przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia ich wykorzystywania, iii) administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą potrzebuje ich do ustalenia , obrony lub dochodzenia roszczeń, iv) osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu.
- Prawo przenoszenia danych osobowych (art. 20 RODO), ale tylko w przypadku, gdy i) przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez taka osobę i, gdy ii) przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
- Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO) w przypadku, gdy zaistnieją przyczyny związane z Państwa szczególną sytuacją.
Z wymienionych wyżej praw mogą Państwo skorzystać kontaktując się z nami przez wysłanie emaila na adres: dyrektor@bpsiesta.pl
Państwa dane osobowe nie są profilowane, z zastrzeżeniem plików cookies i narzędzi analitycznych, których zasady funkcjonowania oraz ich dezaktywacji na naszych stronach www zostały opisane poniżej.
Prawo wniesienia skargi
W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO , przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którego funkcję na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej pełni Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Użycie Google Analytics przez Administratora
Administrator oświadcza, że na stronie internetowej www.bpsiesta.pl oraz www.zobaczwiecej360.pl używa Google Analytics i internetowy serwis analityczny, dostarczany przez Google. Google używa plików cookies. Informacje generowane przez cookies w przypadku każdego użycia przez Państwa naszej strony internetowej są przekazywane na serwer Google w USA i tam przetrzymywane. Google używa tych informacji w naszym imieniu do oceny wejść na naszą stronę , do kompilowania raportów o aktywności na naszej stronie oraz do dostarczania nam innych usług związanych z działalnością strony internetowej i używaniem Internetu. W tym przypadku pseudonimizacja profili użytkowników może być tworzona w wyniku przetwarzania danych osobowych.
Używamy Google Analytics tylko przy aktywnej usłudze anonimizacji IP, co oznacza, że IP adres będzie skracany i anonimizowany przez Google w obrębie wszystkich Państw Członkowskich UE lub innych stron umowy na obszarze EOG niezwłocznie jak Google otrzyma Państwa IP adres. Tylko w wyjątkowych sytuacjach pełen adres IP będzie wysyłany na serwer Google, znajdujący się w USA i skracany tam. Adres IP dostarczany przez Państwa przeglądarkę internetową nie będzie łączony z innymi danymi przez Google.
Mogą Państwo zapobiec zapisywaniu przez piliki cookies Państwa danych poprzez odpowiednie ustawienie Państwa przeglądarki. A także mogą Państwo zapobiec zbieraniu Państwa danych osobowych przez Google Analytics na naszej stronie przez pobranie i zainstalowanie przeglądarki wtyczka – dostępnej pod nastepujacym linkiem:
http://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=de. zwracamy Panstwa uwagę, że nie wszystkie funkcje naszej strony internetowej mogą zostać udostępnione w całości ..
Więcej informacji na temat procesu przetwarzania danych osobowych przez Google znajdą Państwo po następującymui adresami:
https://www.google.com/intl/de/policies/privacy/partners/
http://www.google.com/policies/technologies/ads
http://www.google.com/settings/ads
http://www.google.com/ads/preferences/
Przekazanie danych osobowych do podmiotów spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub organizacji międzynarodowej
Administrator oświadcza, że Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do organizacji międzynarodowych ani poza Europejski Obszar Gospodarczy poza danymi przekazywanymi do Google Analytics zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności.
Zmiany Polityki Prywatności i inne informacje
Zastrzegamy możliwość wprowadzenia zmian do Polityki Prywatności w każdej chwili. Zaktualizowana polityka prywatności będzie publikowana na stronie internetowej www.bpsiesta.pl, www.zobaczwiecej360.pl oraz www.momentsagency.pl, żeby Państwo byli świadomi, jakie informacje zbieramy, jak je wykorzystujemy i w jakich okolicznościach możemy je wykorzystywać. Zachęcamy do przeglądania niniejszego dokumentu, żeby być na bieżąco z informacjami w jaki sposób chronimy Państwa dane osobowe.
Administrator oświadcza, że nie odpowiada za Politykę Prywatności innych stron internetowych, zarówno tych dostępnych dzięki linkom umieszczonym na stronie www.bpsiesta.pl, www.zobaczwiecej360.pl oraz www.momentsagency.pl, jak i tych, które umieszczają linki do strony www.bpsiesta.pl, www.zobaczwiecej360.pl oraz www.momentsagency.pl. Niniejsza Polityka nie obejmuje zewnętrznych stron internetowych. Wobec czego rekomendujemy zapoznanie się z odpowiednimi politykami prywatności.
Polityka cookies
BP Siesta informuje, że na stronie internetowej korzystają z plików cookies. Ciasteczka (ang. cookies) są to – niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku) podczas odwiedzania naszej strony www. Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Pozwalają one na rozpoznanie przeglądarki podczas kolejnej Państwa wizyty na naszej stronie. Ciasteczka są stosowane najczęściej w przypadku liczników, sond, i do monitorowania aktywności odwiedzających.
Aktualnie wykorzystujemy nastepujace pliki cookies:
Typ pliku | Funkcja | Czas trwania |
_ga | Zawiera identyfikator klienta Google Analytics (Umożliwia pomiar zachowań użytkowników i zbiera dane socjodemograficzne o stronie web odwiedzającego). | 1 rok |
_gid | Zawiera identyfikator klienta Google Analytics (Umożliwia pomiar zachowań użytkowników i zbiera dane socjodemograficzne o stronie web odwiedzającego). | 24 godziny |
_dc_gtm_UA-81036148-1 | Zawiera identyfikator klienta Google Analytics (Umożliwia pomiar zachowań użytkowników i zbiera dane socjodemograficzne o stronie web odwiedzającego). | 1 minuta |
_gat | Nie gromadzi danych dotyczacych uzytkownika lecz jest używana do ograniczenia żądań do doubleclicks.net | 1 rok |
pll_language | Przechowuje ustawienia języka | 1 rok |
cookies-allowed | Potwierdza zgodę użytkownika na korzystanie z plików cookies | 1 rok |
ci_session | Umożliwia śledzenie użytkowników podczas wypełniania zamówień poprzez kalkulator, znajdujący sie na naszej stronie | 120 minut |
Jednoczesnie zwracamy Państwa uwagę, że istnieje mozliwość akceptacji bądź odrzucenia korzystania z plików cookies. Mogą Państwo ustawić przeglądarkę w taki sposób, żeby informowała Państwa o przechowywaniu plików cookies lub, żeby pliki cookies były dozwolone tylko przypadkowo lub, żeby były one odrzucane. Więcej informacji w tym zakresie znajdą Państwo w zakładce „Pomoc“ swojej przegladarki internetowej. Dla ułatwienia podajemy, że informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są na poniższych stronach:
Instrukcje dla urządzeń mobilnych: